CSUC

Creix el grup de compra de material de laboratori amb noves millores a la plataforma

El grup de compra de material de laboratori ha experimentat un creixement important els darrers mesos. Ho ha fet en nombre d'institucions, amb la incorporació de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), la Universitat de València (UV) i l'Institut Català d'Investigació Química (ICIQ), arribant als 31 participants en total al sistema dinàmic d'adquisició (SDA) de material de laboratori. 

També ha augmentat el nombre de proveïdors homologats a la plataforma de catàleg electrònic, l'eina que s'utilitza per adquirir els diferents productes de l'SDA en qüestió. Actualment hi ha 223 proveïdors homologats, 29 més respecte l'avaluació anterior. Així mateix, el nombre de productes disponibles a la plataforma s'ha disparat fins els 29 milions el 2023, quan el 2022 es va tancar amb nou milions. 

La plataforma de catàleg electrònic incorpora millores

Entre les millores incorporades a la plataforma de catàleg electrònic, destaca que des d'ara es poden imprimir de forma compacta els resultats de les cerques, així com els pressupostos i les comandes. A més, els proveïdors i administradors de catàlegs propis ara poden oferir ofertes especials als centres de manera més senzilla i ràpida. Això es deu al fet que en només dos clics es poden transferir productes del catàleg general als catàlegs propis.

El cercador de productes de la plataforma ara inclou un cercador de marques per facilitar que les entitats puguin trobar de manera ràpida les empreses que comercialitzen cadascuna de les marques i, així, conèixer les alternatives i possibles millores de condicions. 

Les persones usuàries de la plataforma tenen a la seva disposició un cercador de codis CPV (Common Procurement Vocabulary), una nomenclatura que s'utilitza per a establir un sistema de classificació únic dels contractes públics. Disposar d'un cercador de codis CPV facilita la preparació de contractes específics amb segona licitació. 

També s'ha desenvolupat la capacitat perquè coordinadors i administradors puguin afegir i modificar centres de cost, així com visualitzar els registres d'inici de sessió, cerques, carrets i comandes dels usuaris dins de la seva entitat. Tot i això, els usuaris normals només poden visualitzar i gestionar les seves pròpies comandes, amb menys opcions disponibles. 

A més, ara és possible assignar centres de cost predefinits a les persones usuàries de la plataforma, de manera que apareixen automàticament al carret de la compra, evitant errors humans. També s'ha facilitat la inclusió d'altres despeses al carret de la compra, com ara els costos d'enviament, gel sec, transport internacional, entre d'altres. Finalment, les entitats que fan comandes a través de la plataforma poden activar la funció d'aprovació, la qual cosa impedeix que les comandes s'enviïn directament al proveïdor sense l'aprovació prèvia del responsable del centre de cost.

  • Compartir:
  • #
  • #
  • #