CSUC

El suport a la recerca a la universitat: una feina transversal, un canvi estratègic i una oportunitat d'or per a les biblioteques

OCLC (Online Computer Library Center) és una poderosa organització sense ànim de lucre creada el 1967 que agrupa biblioteques de més de 100 països, bàsicament dels EUA.

Amb uns actius financers nets de 265 milions de dòlars, presta serveis i productes tan coneguts com el WorldShare (emprat a 680 biblioteques), el WorldCat (482 milions de registres), el CONTENTdm o l'EZprozy. La seva divisió OCLC Research es dedica a la millora de serveis bibliotecaris, mitjançant la recerca i la innovació entre biblioteques.

L'informe que ressenya Ciro Llueca, director de Biblioteca i Recursos d'Aprenentatge a la UOC, al Blok de BiD, aposta pel treball col·laboratiu de les biblioteques acadèmiques i altres òrgans universitaris, a partir de les conclusions de 22 entrevistes a diversos agents de gestió –el nom dels quals no es fa públic– implicats en el suport a la recerca d'una selecció de 17 universitats estatunidenques, majoritàriament públiques.

Es tracta, doncs, d'una selecció de perfils de gestió d'un tast de l'enorme ecosistema universitari de recerca dels EUA. Aquest biaix, com es veurà, no impedeix que les conclusions siguin extrapolables a la realitat dels lectors del Blok de BiD, començant per dos avisos de l'informe: no existeix un únic model d'estructura universitària de suport a la recerca; i és fonamental desenvolupar i administrar relacions de confiança en aquest entorn descentralitzat. Podeu continuar llegint la ressenya al Blok de BiD.

El suport a la recerca a la universitat

  • Compartir:
  • #
  • #
  • #