CSUC

La (relativa) importància de la ciència oberta en les polítiques d'avaluació universitàries

La consolidació dels postulats de la ciència oberta passa per canviar com s'avalua l'activitat científica, per adaptar-la als nous escenaris de col·laboració, obertura i retorn social, i per tenir nous indicadors i noves fonts per a l'avaluació.

És per això que l'European University Association (EUA) ha publicat un informe que intenta diagnosticar la situació actual i veure la direcció que estan prenent els òrgans de govern de les universitats europees de cara a la implementació de la ciència oberta en les seves polítiques d'avaluació de l'activitat investigadora.

L'informe mostra els resultats de l'enquesta "Open science and access survey on research assessment", duta a terme el 2019 a diferents òrgans de govern dins de les universitats europees (rectorats, vicerectorats, deganats i direccions de departament).

El Blok de BiD en fa una ressenya que signa Antonio Eleazar Serrano-López, del Departamento de Biblioteconomía y Documentación de la Universidad Carlos III de Madrid, i que podeu consultar en aquesta entrada.

  • Compartir:
  • #
  • #
  • #