CSUC

El gran repte de la ciència oberta és manca generalitzada d’expertesa en els temes que la componen

El Grup de Treball d’Habilitats i Formació de l’EOSC es va crear l’any 2020 amb una vida prevista de dotze mesos i sota la coordinació de Natalia Manola (Universitat d’Atenes) i Vinciane Gaillard (European University Association), per proporcionar directrius per al desenvolupament i la formació en competències digitals a partir de la premissa que la millora de les habilitats dels investigadors, del personal de suport a la investigació i dels proveïdors de serveis són essencials per a l’èxit de l’EOSC. El principal resultat d’aquests treballs és el document que Ciro Llueca, director de Biblioteca i Recursos d’Aprenentatge de la UOC, ressenya al Blok de BiD. 

El públic objectiu de l’informe Digital skills for FAIR and open science: report from the EOSC Executive Board Skills and Training Working Group està format per finançadors i legisladors; per les universitats i assimilats; els centres de formació; i per l’EOSC mateixa i els seus projectes. I el contingut s’estructura en vuit apartats al voltant de les competències en dades FAIR i ciència oberta: Introducció; Estratègia EOSC; Desenvolupament de professionals; Col·laboració per la millora d’aquestes competències; Construcció d’un repositori de formació; Influència en polítiques nacionals; Recomanacions finals (suma de les recomanacions que acompanyen a cada capítol); i Conclusió. Dos annexos completen l’obra: Casos d’estudi; i Catàleg de formació.

Podeu llegir la ressenya completa al Blok de BiD.

  • Compartir:
  • #
  • #
  • #