Contractació de productes i serveis de qualitat de manera àgil, eficaç, eficient i amb preus avantatjosos gràcies a l’acció conjunta.
En què treballes?
Solucions per al teu perfil
Notícies sobre...
Seu social (Edifici Nexus)
C/ Gran Capità, 2. 08034 Barcelona
Centre de Processament de Dades (Edifici Annexus)
Magatzem cooperatiu GEPA
El CSUC ha formalitzat el primer sistema dinàmic d'adquisició (SDA) per al subministrament de material de laboratori per a les 23 entitats que actualment formen part del grup de compra, entre universitats i centres de recerca de Catalunya.
A banda d'aquestes entitats, englobades dins l'anomenat grup A, a l'SDA també s'hi poden afegir altres institucions, que automàticament passarien a formar part del grup B, amb la condició que compleixin els requisits fixats per la normativa interna del CSUC.
L'SDA de material de laboratori està dividit en sis categories, una de diferent per cada tipus de material que s'ofereix (productes químics, mobiliari de laboratori, equips i material de seguretat i protecció, etc.). L'SDA té una vigència de 10 anys, fins el 2033, període durant el qual podran anar entrant nous proveïdors i productes en cadascuna de les sis categories. El fet que la presentació d'ofertes es mantingui oberta fins el 2033 afavoreix una major concurrència i l'ajustament de costos. Prova d'aquesta elevada participació és que només dues setmanes després de l'entrada en vigor de l'SDA, ja s'hi havien admès 135 proveïdors diferents.
Per dotar tant a proveïdors com a persones usuàries de la màxima agilitat en el procés de contractació, a més de garantir-ne la seguretat jurídica, el CSUC ha desenvolupat una plataforma de catàleg electrònic que compta ja amb més de 12 milions d'articles. A través de l'eina, els proveïdors carreguen les seves ofertes de forma autònoma i descentralitzada, i les entitats les poden consultar en qualsevol moment. L'eina permet comparar preus, aconseguir els productes amb les millors condicions possibles, tenir la informació centralitzada i comprar a un proveïdor de forma directa. A més, la plataforma disposa de traçabilitat per poder fer seguiment dels canvis en les ofertes, així com la possibilitat de poder descarregar la informació dels productes en format CSV per a posteriors anàlisis o càrregues en sistemes de planificació de recursos empresarials (ERP). La utilització del catàleg electrònic permet un estalvi de temps i de costos administratius, així com un increment notable de la transparència i un millor control i planificació per als responsables de la gestió i personal usuari.
En funció de l'import de la compra, les entitats poden fer una compra directa contra les ofertes del catàleg electrònic o bé realitzar una segona licitació en què s'inviten totes les empreses admeses a la categoria en qüestió perquè presentin la seva oferta.
El CSUC ha presentat els serveis d'impressió, d'energia i l'eina de catàleg electrònic a la 6a Jornada d'intercanvi de bones pràctiques en compra pública verda a Catalunya. L'experiència del CSUC en la contractació d'aquests serveis s'ha considerat exemple de bones pràctiques de sostenibilitat i medi ambient.
El Consorci Hospitalari de Vic (CHV) s'ha afegit al desembre al sistema dinàmic d'adquisició d'equipament informàtic i a l'acord marc de lloc de treball. L'adhesió facilitarà la compra d'infraestructura TIC d'una forma flexible, alhora que es redueixen els tràmits administratius.
L'Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona s'ha adherit a l'acord marc de llicències de Microsoft que gestiona el CSUC, i que ja compta amb 26 entitats participants. L'acord dona accés a un ampli catàleg de llicències de productes i serveis de la plataforma digital amb descomptes.
Vols estar informat en tot moment?
Barcelona
Gran Capità, 2 (Edifici Nexus)
93 205 6464
Lleida
Parc de Gardeny 8 C (GEPA)
93 551 6242
Serveis
Personal CSUC
CC BY 4.0
Projecte web desenvolupat per ACTIUM Digital