CSUC

La compra de material de laboratori es posa en marxa amb sistema dinàmic d'adquisició

El CSUC ha formalitzat el primer sistema dinàmic d'adquisició (SDA) per al subministrament de material de laboratori per a les 23 entitats que actualment formen part del grup de compra, entre universitats i centres de recerca de Catalunya. 

A banda d'aquestes entitats, englobades dins l'anomenat grup A, a l'SDA també s'hi poden afegir altres institucions, que automàticament passarien a formar part del grup B, amb la condició que compleixin els requisits fixats per la normativa interna del CSUC.

L'SDA de material de laboratori està dividit en sis categories, una de diferent per cada tipus de material que s'ofereix (productes químics, mobiliari de laboratori, equips i material de seguretat i protecció, etc.). L'SDA té una vigència de 10 anys, fins el 2033, període durant el qual podran anar entrant nous proveïdors i productes en cadascuna de les sis categories. El fet que la presentació d'ofertes es mantingui oberta fins el 2033 afavoreix una major concurrència i l'ajustament de costos. Prova d'aquesta elevada participació és que només dues setmanes després de l'entrada en vigor de l'SDA, ja s'hi havien admès 135 proveïdors diferents. 

Per dotar tant a proveïdors com a persones usuàries de la màxima agilitat en el procés de contractació, a més de garantir-ne la seguretat jurídica, el CSUC ha desenvolupat una plataforma de catàleg electrònic que compta ja amb més de 12 milions d'articles. A través de l'eina, els proveïdors carreguen les seves ofertes de forma autònoma i descentralitzada, i les entitats les poden consultar en qualsevol moment. L'eina permet comparar preus, aconseguir els productes amb les millors condicions possibles, tenir la informació centralitzada i comprar a un proveïdor de forma directa. A més, la plataforma disposa de traçabilitat per poder fer seguiment dels canvis en les ofertes, així com la possibilitat de poder descarregar la informació dels productes en format CSV per a posteriors anàlisis o càrregues en sistemes de planificació de recursos empresarials (ERP). La utilització del catàleg electrònic permet un estalvi de temps i de costos administratius, així com un increment notable de la transparència i un millor control i planificació per als responsables de la gestió i personal usuari. 

En funció de l'import de la compra, les entitats poden fer una compra directa contra les ofertes del catàleg electrònic o bé realitzar una segona licitació en què s'inviten totes les empreses admeses a la categoria en qüestió perquè presentin la seva oferta. 

  • Compartir:
  • #
  • #
  • #