CSUC

Millores en l'SDA de material de laboratori per facilitar l'ús i gestió de la plataforma

Des que a finals d'abril es va posar en marxa el sistema dinàmic d'adquisició (SDA) per al subministrament de material de laboratori, ja són 28 les entitats que actualment en formen part. Les últimes a incorporar-s'hi han estat la Universitat Oberta de Catalunya, la Universidad de Alicante, l'Institut d'Estudis Espacials de Catalunya, l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentària i el Centre Nacional d'Anàlisi Genòmica. 

La participació al grup no és l'únic que ha crescut els darrers mesos, sinó que també ho ha fet el nombre de proveïdors homologats. El fet que la presentació d'ofertes estigui oberta durant tota la vigència del contracte (2023-2033) afavoreix que hi hagi una major concurrència. Així, dels 135 proveïdors que hi havia homologats poques setmanes després de la posada en marxa de l'SDA, s'ha passat als 177 actuals. 

Les entitats adherides a l'SDA fan les seves comandes a través d'una plataforma de catàleg electrònic que ha desenvolupat el Consorci, i que a dia d'avui compta amb 24 milions de productes disponibles, el doble que fa quatre mesos. A través de l'eina, els proveïdors carreguen les seves ofertes de forma autònoma i descentralitzada, i les entitats les poden consultar en qualsevol moment. Com a novetat, les entitats que ho sol·licitin podran disposar a partir d'ara d'un catàleg propi, vinculat al catàleg general, amb les ofertes especials que hi carreguin els proveïdors. Aquest catàleg propi presentarà un llistat de productes amb millors preus i condicions d'execució (termini d'entrega, ports nacionals, ports d'entrega urgents, etc.). 

Millores a la plataforma de catàleg electrònic

Entre les millores desenvolupades a la plataforma cal destacar la possibilitat de canviar l'idioma de la interfície (català, castellà o anglès). També es pot accedir a la plataforma mitjançant certificat digital, així com s'han habilitat cercadors globals per buscar catàlegs i productes. Altres canvis tenen a veure amb la implantació d'un sistema de justificacions a l'hora d'escollir productes, amb modificacions dels preus a la cistella, la selecció del centre de cost i codis d'identificació DIR3 a les cistelles, i millores en el disseny i la usabilitat de la plataforma. 

En aquest sentit, s'ha millorat el sistema de càrrega de productes, tant pel que fa a la rapidesa com al tipus de tecnologia d'arrossegar i deixar anar (drag and drop), la informació interactiva del procés de càrrega, la detecció de duplicats, la visualització d'un registre dels fitxers carregats, etc. La plataforma permet carregar fins a 1,2 milions de productes en un temps de càrrega, que s'ha reduït considerablement, inferior a 30 segons, i s'ha aconseguit que en menys de 0,05 segons el sistema de cerques ofereixi resultats. En general s'ha treballat per accelerar tota la plataforma i millorar la gestió de les ordres de les comandes i el seu emmagatzematge i ús posterior. 

Cadascuna de les entitats del grup de compra, si així ho volen, tenen la possibilitat de poder tramitar comandes directament a través del catàleg electrònic o fer desenvolupaments a mida com integracions amb ERP, intranets o altres plataformes. D'aquesta manera, les entitats poden tenir un gestor de comandes que els permet controlar totes les comandes fetes, veure'n l'estat, filtrar i descarregar per persona usuària, centre de cost, proveïdor, estat, preu, data, etc., a més de connectar-se amb sistemes de planificació de recursos empresarials per comprovar l'existència de crèdit i fer la retenció corresponent. 

  • Compartir:
  • #
  • #
  • #