Contractació de productes i serveis de qualitat de manera àgil, eficaç, eficient i amb preus avantatjosos gràcies a l’acció conjunta.
En què treballes?
Solucions per al teu perfil
Notícies sobre...
Seu social (Edifici Nexus)
C/ Gran Capità, 2. 08034 Barcelona
Centre de Processament de Dades (Edifici Annexus)
Magatzem cooperatiu GEPA
BCN eMotorsport, l'equip de l'ETSEIB UPC, ha presentat el passat 21 de desembre les característiques tècniques del seu nou monoplaça amb el que competirà a la Formula Student 2022 el proper estiu.
El nou prototip, el CAT14x, és el primer vehicle elèctric i autònom desenvolupat per l'equip i que participarà tant a les proves dinàmiques com a les autònomes dins de les properes competicions.
El CAT14x s'ha dissenyat tenint en compte tots els principis dels vehicles autònoms millorant-ne les prestacions. Així, s'han millorat els activadors de la frenada de direcció, l'electrònica i els indicadors de percepció. El perfil del pneumàtic també ha canviat passant de 18 a 16 polzades, per reduir el pes a les masses no suspeses i augmentar l'eficiència del paquet aerodinàmic.
El nou monoplaça també compta amb una nova controladora autònoma per aconseguir una conducció més suau i fluïda ja que s'adapta a les necessitats de la conducció en cada moment millorant l'eficiència. A més, disposa d'un nou encoder que afegeix sensibilitat al sistema i més precisió. També s'han millorat les bateries i el cablejat, i es compta d'un nou sistema de localització del vehicle usant dades del LIDAR (Light Detection and Ranging) i sensors IMU (Inertial Measurement Unit).
Un any més, el CSUC ha posat a disposició de BCN eMotorsport el servei de Supercomputació del Consorci, el clúster Bull Sequana X550, amb la finalitat de dissenyar el paquet aerodinàmic i de refrigeració del vehicle mitjançant CFD. Gràcies a aquesta col·laboració s'ha pogut realitzar uns grans avenços en els darrers anys optimitzant el model i automatitzant tant la part de pre-processat com de post-processat.
Actualment es combinen, bàsicament, els programaris de CFD OpenFOAM i StarCCM+, per tal de realitzar les simulacions d'aerodinàmica externa i de refrigeració respectivament, i el programari ParaView, per renderitzar el post-processat. En la darrera temporada 2021 s'ha fet ús de 127.000 hores computacionals (HC) que han permès un increment en l'eficiència aerodinàmica del monoplaça i un augment de la potència de refrigeració, a part d'un desenvolupament del model pel què fa a modelització, convergència i estabilitat.
A continuació, trobareu el vídeo de la presentació de les novetats tècniques del CAT14x:
Dimarts 12 de novembre s'ha celebrat, en format en línia, la jornada de formació sobre l'ús del servei de càlcul del CSUC. A la jornada s'hi ha presentat la nova infraestructura Pirineus III, l'entorn de treball amb especial èmfasi al gestor de cues Slurm i el programari disponible (aplicacions científiques, eines de desenvolupament, etc.) que ofereix el Consorci.
Després d'uns mesos en fase de proves, Pirineus III s'ha posat en producció. El nou supercomputador multiplica per quatre els recursos a disposició de la comunitat de recerca, amb una potència de còmput de més de 2 Pflop/s i 15.000 nuclis.
L'equip BCN eMotorsport va participar el 5, 6 i 7 d'agost a la competició automobilística Formula Student Spain, celebrada al Circuit de Barcelona-Catalunya, amb el nou monoplaça CAT16x. L'equip ha utilitzat hores de càlcul del servei de Supercomputació del CSUC per al disseny del paquet aerodinàmic i de refrigeració del cotxe.
Vols estar informat en tot moment?
Barcelona
Gran Capità, 2 (Edifici Nexus)
93 205 6464
Lleida
Parc de Gardeny 8 C (GEPA)
93 551 6242
Serveis
Personal CSUC
CC BY 4.0
Projecte web desenvolupat per ACTIUM Digital