CSUC

Presentats els nous cotxes de BCN eMotorsport

BCN eMotorsport, l'equip de l'ETSEIB UPC, ha presentat aquest 20 de maig els dos prototips amb els que competiran a la Formula Student 2021 el proper estiu, després que el 2020 la competició s'ajornés a causa de la pandèmia.

El ja tradicional roll out, que enguany s'ha retransmès en directe a través de la xarxa, ha servit per explicar les principals actualitzacions i novetats dels dos cotxes: un monoplaça elèctric (CAT13e) i el vehicle autònom (CAT13d).

CAT13e

El CAT13e és una evolució del cotxe anterior, el CAT12e, i ha estat dissenyat i fabricat amb l'objectiu de ser un vehicle mecànicament fiable. Disposa d'un sistema de tracció millorat i més funcional, que incorpora un algoritme de Torque Vectoring més eficient. A més, incorpora una frenada regenerativa que permet reduir el pes de les bateries i del cotxe en el seu conjunt.

El CAT13e competirà a la FS dels Països Baixos (4-8 de juliol), la FS d’Àustria (25-29 de juliol), d'Espanya, al Circuit de Barcelona-Catalunya (2- 8 d’agost) i d'Alemanya (16-21 d'agost).

CAT13d

El nou CAT13d pretén superar al seu predecessor en absolutament tots els aspectes. El seu principal objectiu és córrer a velocitats molt superiors a les del CAT12d. Per això, el seu nou disseny se centra en millorar la fiabilitat i el seu comportament en pista. Així, ha redissenyat el seu EBS, sistema de frenada d'emergència, aconseguint una frenada molt més potent que permet assolir velocitats més grans amb la seguretat que el cotxe podrà detenir-se en sec. Disposa també d'una nova electrònica i un nou cablejat molt més optimitzat i d'un nou sistema d'accionament de la direcció per obtenir més precisió en la girada.

El CAT13d competirà a la FS de la República Txeca (26 de juliol-1 d'agost), d'Espanya, al Circuit de Barcelona-Catalunya (2-8 d'agost) i d'Alemanya (16-21 d'agost).

Amb la participació del CSUC

Un any més, el CSUC ha posat a disposició de BCN eMotorsport el servei de Supercomputació del Consorci, el clúster Bull Sequana X550, amb la finalitat de dissenyar el paquet aerodinàmic i de refrigeració del vehicle mitjançant CFD. Gràcies a aquesta col·laboració s'ha pogut realitzar uns grans avenços en els darrers anys optimitzant el model i automatitzant tant la part de pre-processat com de post-processat. Actualment es combinen, bàsicament, els programaris de CFD OpenFOAM i StarCCM+, per tal de realitzar les simulacions d'aerodinàmica externa i de refrigeració respectivament, i el programari ParaView, per renderitzar el post-processat. En la darrera temporada s'ha fet ús de 160.000 hores computacionals (HC) que han permès un increment en l'eficiència aerodinàmica del monoplaça i un augment de la potència de refrigeració, a part d'un desenvolupament del model pel què fa a modelització, convergència i estabilitat.

Neus Cónsul, directora de l'ETSEIB

Josep Pegueroles, director de l'ETSEIB

Francesc Torres, rector en funcions de l'ETSEIB

Els cotxes de BCN eMotorsport

  • Compartir:
  • #
  • #
  • #